piątek, 4 maja 2018

Krzyżykowa ja...

 Serfując po necie i odwiedzając inne blogi o tematyce hafciarskiej natrafiłam na bardzo fajną inicjatywę - ankieta, której wypełnienie pozwala nam się bliżej poznać i dowiedzieć o sobie co nieco. Zatem i ja postanowiłam się Wam przedstawić...

1. Nick/imię
Ag_Agata / Agnieszka Agata 
2. Co najchętniej przygarnęłabyś? Jakie techniki podziwiasz?
Przygarnęłabym kota który nie alergizuje a w temacie krzyżyków muliny, wełny, włóczki, przędze, kordonki słowem niteczki. Zawsze pełna podziwu byłam dla haftu cieniowanego płaskiego "made my grandma". Niestety nie mam tyle pary w rękach aby się go nauczyć. 
3. Jakie techniki wykorzystujesz w swoich pracach?W czym jesteś najlepsza?
Moje prace to głownie krzyżyki (uwielbiam) - małe elementy, delikatne wzory bez tła a najchętniej haft gobelinowy (zakrzyżykowanie całej kanwy). I krzyżyki właśnie są moją ulubioną i wiodącą techniką. Zaraz za nią stoi szydełko, a próbowałam wielu - richelieu, maszyna do szycia, druty, decoupage, makrama...
4. Trzy ulubione kolory to…..
Niebieski (wszelkie odcienie), intensywny żółty i szarości a kompozycja tych trzech kolorów to pełna ekstaza.
5. Kolory, których nie noszę/nie lubię to…….
Czarny, fiolet, pomarańcz.
6. Czy lubisz dostawać przydasie? Jeśli tak, to jakie?
Lubie. Bardzo lubię niespodzianki, więc każdy przydaś będzie cieszył i prędzej czy później ostanie wykorzystany.Lubie też sprawiać niespodzianki i prezenciki innym. Uwielbiam ten uśmiech w kąciku oka przy rozpakowywaniu podarunku.
7. Czy nosisz biżuterię? Jeśli tak, jaką?
Tak. Pierścionek, kolczyki, wisior, ale to wszystko od święta. Na co dzień jeden dyżurny pierścionek, rzadko małe kolczyki. Nie jestem typem sroki, która obwiesza się świecidełkami ale lubię biżuterię. Raczej srebro, szkło artystyczne, bursztyn niż robótkowe rękodzieło. Z racji, że jestem okularnikiem wole założyć duży wisior niż kolczyki.
8. Czy masz jakiś ulubiony motyw, który przewija się np. w Twoim mieszkaniu, ubiorach?
Natura - kwiaty, zieleń, drzewa, kora, kamień, woda... Jak na leśnika przystało. W moich obrazach dominuje motyw kwiatowy, krajobrazy, marynistyka.
9. Kawa czy herbata(jeśli tak, co lubisz a czego nie)
Herbata - czerwona i biała, kawa rzadziej. Lepsze kakao. Kawę wolę wypić od święta ale z namaszczeniem (wygodny fotel, porządna z ekspresu do tego ciacho) niż codziennie na szybko parzonego ''diesla" (fusy zalane gorącą wodą...fuj).
10. Ze słodyczy to ja najbardziej…..
Lubię ziarna (słonecznik, dynia, pinia, żurawina, goja).... Uważam się za ACŻ - Anonimowego Czekolado-Żercę na notorycznym głodzie i odwyku. Wyniucham czekoladę z kilometra i potrafię wchłonąć przez dziurkę w nosie. Ale raczej gorzka lub deserowa niż mleczna. Nadmiar słodkości wyładowywuje mi zbyt szybko baterie...
11. Czy ucieszyłaby Cię książka w paczce wymiankowej? Jeśli tak, jaki gatunek?
Bardzo! Wychowałam się w bibliotece i teraz pochłaniam książki tysiącami stron. Kiedyś uważałam, że książki się wypożycza a teraz że książek (jak butów i nitek) nigdy za wiele. Kupuje nałogowo, czytam i puszczam w obieg żeby było miejsce na nowe. Uwielbiam biografie, obyczaj, poezję, kryminał, fantazy (bajkowe). Moim ostatnim bzikiem są książki hiszpańskojęzycznych pisarzy lub z akcją toczącą się w Hiszpanii...
12. Czy ucieszyłby Cię kosmetyk? Jeśli tak, to jaki?
Balsam, peeling, scrub... o zapachu czekolady
13. Chciałam jeszcze dodać....
Że autorka i pomysłodawczyni (Hubka 38)tej ankiety jest genialna. Dzięki niej możemy się wszyscy lepiej poznać i przekonać że świat mieści nie tylko jednego pozytywnie na rękodzieło nakierowanego wariatuńcia ale całą planetę.
14. Urodziny mam 18 czerwca a imieniny 21 stycznia vel 05 lutego
15. Mam rękodzielnicze marzenie, jest to aby wyszywać dopóki oczu starczy.

2 komentarze:

Dziękuję za wszystkie komentarze.
To wasza obecność tu daje mi motywację do działania.
Komentarze reklamowe oraz obraźliwe uznane są za spam i usuwane.